Robert van Eekhout is slimste ondernemer van Nederland!

9e BCB/Crown Media Business Challenge beste Challenge ooit?
BADHOEVEDORP – De 30-jarige Robert van Eekhout, geboren en getogen in Badhoevedorp, maar nu ondernemer en CEO bij Van Ons App & Web Development in Amsterdam, is maandagavond 10 oktober  de ‘Slimste Ondernemer’ van Nederland geworden. Hij won overtuigend de 9e BCB / Crown Media Business Challenge, die dit jaar al weer voor de negende keer werd georganiseerd. Van Eekhout bleek met 270 punten een ‘nog nooit eerder vertoonde voorsprong’ op de concurrentie te hebben opgebouwd. Een overduidelijke winnaar dus.

Gastspreker Simon Douw, Elise van Poelgeest van Businessclub Badhoevedorp, Jerry Helmers (Crown Media) en winnaar Robert van Eekhout met de bloemen en de felbegeerde Kennistrofee.

Gastspreker Simon Douw, Elise van Poelgeest van Businessclub Badhoevedorp, Jerry Helmers (Crown Media) en winnaar Robert van Eekhout met de bloemen en de felbegeerde Kennistrofee.

Op de tweede plaats (216 punten) eindigde Gert Meekel. Derde werd Pauline van Cromvoirt (196 punten) van het Badhoevedorpse Glanskracht, waarmee zij meteen de hoogste genoteerde vrouwelijke deelnemer uit de geschiedenis van de Challenge werd.

Bij deze editie van de populaire jaarlijkse KennisQuiz werden de ondernemers getest op hun kennis van Crowdfunding. Het was werkelijk zweten en zwoegen op de 25 diverse vragen die gastheer Jerry Helmers van Crown Media de deelnemers voorlegde. Gedurende het tweede deel van de avond was het woord aan niemand minder dan Simon Douw, dé autoriteit in Nederland op het gebied van Crowdfunding. Aan de hand van (veel!) vragen vanuit de zaal, doorliep hij een aantal praktijkcases en gaf hij stapsgewijs inzicht in de wereld van Crowdfunding én waar er voor ondernemers kansen lagen. “Crowdfunding is eigenlijk niets meer dan KuddeKapitaal,” zo grapte Douw. “Je wilt financiën genereren vanuit de markt om je eigen (ondernemers)doelstellingen waar te maken.”

Toch gaat Crowdfunding niet alleen over geld genereren. “Crowdfunding is ook een marketing-tool,” zo vertelde Douw de tot de nok toe gevulde zaal in het Dorint Airport Hotel Amsterdam.

Beste Challenge ooit?
Elise van Poelgeest, organisator namens de Businessclub Badhoevedorp, vertelt dat de reacties over het optreden van Simon Douw ongekend positief waren. “Misschien was dit wel de beste Challenge ooit,” zegt ze tevreden. “Dit is zoals een presentatie moet zijn. Interactief, serieus, een goede scherpe grap tussendoor maar ook een hoge deskundigheid. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd event.”

Co-organisator Jerry Helmers van Crown Media sluit zich daarbij aan. “De Challenge heeft in al die jaren haar waarde bewezen: ondernemers willen leren, maar willen daarbij tegelijkertijd niet onderuit gezakt in hun stoel luisteren. Men heeft behoefte aan interactie en kwalitatief netwerken.”

En winnaar Robert van Eekhout? Die was let-ter-lijk sprakeloos toen Simon Douw aan het slot van de avond Dé Enveloppe opende. “Ik weet werkelijk niet wat ik moet zeggen. Maar ik vind dit een hele grote eer. Wat een verrassing dat ik deze Kennistrofee nu een jaar in mijn bezit heb!” Opvallend feitje: vorig jaar werd Robert van Eekhout al tweede. Met recht een slimme ondernemer dus. En nu, in 2016, dus in ieder geval voor een jaar De Slimste Ondernemer van Nederland.