Nederland houdt van gratis

We weten het eigenlijk allemaal, maar het blijkt het ook uit onderzoek: Nederlanders houden van gratis. Maar liefst tweederde van alle ondervraagden geeft aan dat het typisch Nederlands is om zoveel mogelijk gratis te willen krijgen.

Blokje om voor extra proefmonsters

Of het nu gaat om gratis producten, gratis proefpakketjes of gratis koffie, Nederlanders willen het allemaal. Maar liefst meer dan 70% van de ondervraagden geeft aan graag een proefmonster mee te nemen als dit op straat wordt uitgedeeld. Opmerkelijker is dat maar liefst 30% bereid is om stiekem nog een keertje terug te lopen om het proefmonster nog een keer te mogen aannemen.

Maar Nederlanders doen meer voor gratis. Zo doet ruim 70% mee aan zogenoemde geld terug acties op producten, drinkt ruim 28% weleens een gratis kopje koffie in de supermarkt en jokt 15% van de Nederlanders weleens over de leeftijd van hun kind als ze daarmee goedkoper ergens binnenkomen.

C1000 heeft dit onderzoek laten uitvoeren voor de ‘Nederland houdt van gratis’ weken. Vanaf woensdag 5 februari ontvangen klanten bij C1000 de Aker  bij aankoop van één actieproduct hetzelfde product nog een keer helemaal gratis.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *