John de Wolf geeft 1 miljoen euro aan Antoni van Leeuwenhoek

Het Antoni van Leeuwenhoek heeft uit handen van voetballegende John de Wolf een cheque namens Ditzo overhandigd gekregen ter waarde van 1 miljoen euro. Het bedrag komt ten goede aan het baanbrekende kankeronderzoek van professor René Bernards, verbonden aan het kankerinstituut. Dankzij het onderzoek wordt voor iedere patiënt met kanker een behandeling op maat mogelijk. Op deze manier kan kanker zoveel mogelijk een chronische, en niet langer een dodelijke ziekte worden.

René Medema (voorzitter Raad van Bestuur Antoni van Leeuwenhoek) en prof. dr. Jan Schellens (internist Antoni van Leeuwenhoek) ontvingen uit handen van John de Wolf een cheque namens verzekeraar Ditzo ter waarde van 1 miljoen euro. Het bedrag komt ten goede aan het baanbrekende kankeronderzoek van het Antoni van Leeuwenhoek.

René Medema (voorzitter Raad van Bestuur Antoni van Leeuwenhoek) en prof. dr. Jan Schellens (internist Antoni van Leeuwenhoek) ontvingen uit handen van John de Wolf een cheque namens verzekeraar Ditzo ter waarde van 1 miljoen euro. Het bedrag komt ten goede aan het baanbrekende kankeronderzoek van het Antoni van Leeuwenhoek.

Afgelopen maand kondigde de verzekeraar aan een substantieel deel van haar marketingbudget, namelijk 1 miljoen euro, beschikbaar te stellen aan de zorg omdat zij als verzekeraar deze wilt verbeteren. Normaliter wordt dit geld uitgegeven aan het uitzenden van tv-commercials in de ‘overstapmaanden’ november en december.

In een videofilm riep oud-voetballer De Wolf daarom heel Nederland op om gezamenlijk ‘kanker de wereld uit te kijken’. Een oproep waar massaal en binnen mum van tijd gehoor aan werd gegeven. Binnen vier dagen werd het bedrag van 1 miljoen euro bereikt. De video werd inmiddels al meer dan 1.118.000 keer bekeken op YouTube.

(Van links naar rechts:Prof. dr. Jan Schellens (internist Antoni van Leeuwenhoek), Petra van Holst-Wormser (directeur ziektekosten a.s.r.), René Medema (voorzitter Raad van Bestuur Antoni van Leeuwenhoek), John de Wolf en Bob Stehmann (directeur marketing Ditzo)

Voor meer informatie: www.kijkkankerdewerelduit.nl  of bekijk de video op YouTube: http://youtu.be/u_iWoIMjWOU

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *