Eerste vrouwelijke vestigingsmanager Hornbach Nederland

Ellen van den Ham volop bezig met voorbereidingen opening Amsterdam

Amsterdam, 30 augustus 2016 – De nieuwe vestiging in Amsterdam krijgt als eerste Hornbach in Nederland een vrouwelijke vestigingsmanager. Een vestigingsmanager die inmiddels druk bezig is de opening van Hornbach Amsterdam succesvol te laten verlopen. In meerdere opzichten een bijzondere vestiging. Want de leiding krijgen over een regionale projectbouwmarkt inclusief dierenafdeling en drive-in, gesitueerd op een terrein van bijna 30.000 vierkante meter, is beslist een mooie uitdaging. Dat vond Ellen van den Ham gelukkig ook.

Ongelofelijk mooie uitdaging
“De eerste vrouwelijke vestigingsmanager van Hornbach? Leuk, maar ook niet meer dan dat”, vertelt Ellen van den Ham direct. Liever praat ze over haar functie. “Toen mij gevraagd werd of ik interesse had als nieuwe vestigingsmanager van Hornbach Amsterdam aan de slag te gaan, hoefde ik daar niet lang over na te denken”, praat ze verder. “Want hoe vaak in je leven komt er zo’n mooie kans voorbij? De invloed die ik op het proces kan uitoefenen en de vrijheid die ik hier krijg, zijn fantastisch. Van de eerste paal tot aan de opening: een ongelofelijk mooie uitdaging. Ik kijk ontzettend uit naar die opening”, zegt Van den Ham. “Vanwege de twee verdiepingen in combinatie met de logistieke uitdaging die ons te wachten staat. Maar ook of de klanten straks onze winkel goed weten te vinden en de uitdaging ze voor elk project weer naar ons terug te laten komen. Dat zou met een unieke vestiging op een prachtige zichtlocatie langs de A5 moeten lukken, toch? Kom maar op!”

Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 139 jaar en meer dan 17.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu negentien jaar en telt het inmiddels elf vestigingen. HORNBACH won in 2015 voor de tiende keer de Retail Jaarprijs, in de categorie ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’. Tevens is HORNBACH bij onafhankelijk onderzoek (waarderingsrapport DIY) van GfK al vier keer op rij uit de bus gekomen als best gewaardeerde bouwmarkt. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (van 120.000 artikelen) en grote voorraden (bij 50.000 artikelen).