Coop en klanten in actie voor AutismeFonds

Coop startte vorige week een nieuwe statiegeldactie voor het AutismeFonds. Klanten kunnen acht weken lang hun statiegeld doneren aan de stichting, die zich inzet voor de belangen van mensen met autisme en hun naasten. De supermarktorganisatie verdubbelt het eindbedrag. Met de opbrengst van de statiegeldactie wil de AutismeFonds ervoor zorgen dat er meer begrip komt voor mensen met autisme.

Sinds 2008 organiseert Coop ieder jaar verschillende statiegeldacties voor wisselende goede doelen. Klanten kunnen bij het inleveren van hun lege flessen hun statiegeld doneren aan een goed doel. De opbrengt van de statiegeldacties wordt door Coop verdubbeld. Met de acties is in totaal al meer dan een miljoen euro opgehaald.

Henri Mandemaker van het AutismeFonds: “Het AutismeFonds wil ervoor zorgen dat mensen met autisme – bijvoorbeeld Asperger, PDD-NOS en McDD – in een autismevriendelijke omgeving optimaal de kans krijgen om deel te nemen aan de maatschappij. De opbrengst van de statiegeldactie willen we besteden aan de Autismeweek die van 28 maart tot 4 april 2015 plaatsvindt.”

Het thema van de Autismeweek in 2015 is ‘Autisme is niet te genezen, onbegrip wel!’. “Met de Autismeweek willen we er door persoonlijke ontmoetingen en verhalen in de media voor zorgen dat mensen meer kennis krijgen van autisme en zich bewust zijn van de diversiteit hiervan”, vertelt Mandemaker. “We hopen dat personen met autisme hierdoor beter geaccepteerd worden en het onbegrip voor mensen met autisme verdwijnt.” Het AutismeFonds is erg blij dat Coop deze statiegeldactie organiseert. “Ook hiermee komt er extra aandacht voor autisme!”

Voor meer informatie: www.coop.nl en www.autisme.nl