ABN AMRO kantoor Badhoevedorp sluit op 14 september 2018

Aantal klantbezoeken neemt sterk af, digitaal bankieren en Beeldbankieren populair

Onze nieuwe webshop is geopend! Op HTTP://www.boekhandeljaspers.nl kun je nu al je Nederlandse boeken bestellen. Voor...

Geplaatst door Boekhandel Jaspers Badhoevedorp op Dinsdag 27 november 2018

Badhoevedorp, 12 april 2018 – Klanten kiezen steeds meer voor nieuwe en moderne manieren om hun bankzaken te regelen. Steeds vaker gebruiken ze een videogesprek (Beeldbankieren), telefoon, chat of e-mail. Als gevolg hiervan loopt het bezoek in de kantoren al jaren sterk terug. Ook in Badhoevedorp is dat het geval. Inmiddels is het gebruik door klanten van de diensten van het kantoor aan het Lorentzplein 40 in Badhoevedorp zelfs zo sterk afgenomen, dat ABN AMRO heeft besloten op 14 september 2018 het kantoor te sluiten. De bank heeft de intentie om aan het Lorentzplein een geldautomaat voor opnamen en stortingen, en een sealbagautomaat achter te laten.

ABNAMRO kantoor aan de Zeemanlaan in Badhoevedorp

Klanten van het kantoor Badhoevedorp worden ingelicht dat het kantoor sluit en dat zij welkom zijn op een ander kantoor, zoals aan het Marktplein 11 in Hoofddorp. Ook zijn daar geldopnamen en stortingen mogelijk. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geldautomaat kunnen klanten terecht op de website van ABN AMRO. Klanten van het kantoor Badhoevedorp hebben ook de mogelijkheid om op een kantoor bij hen in de buurt uitleg te krijgen over bankieren via internet, mobiel of Beeldbankieren.

Directeur Personal Banking Klaas Ariaans: ‘Wij zien al jaren het bezoek aan kantoren teruglopen, omdat onze klanten hun bankzaken steeds meer regelen waar en wanneer het hen uitkomt. Dat doen zij vooral via Internet Bankieren en met de app voor Mobiel Bankieren. Ook voor een hypotheekgesprek kiezen onze klanten al bijna in de helft van de gevallen voor een videogesprek met een adviseur, vaak vanuit hun eigen huiskamer. Daarom gaan we de komende tijd de mogelijkheden nog verder uitbreiden. ABN AMRO wil ook in de toekomst alle klanten optimale service en persoonlijk advies bieden. De klant kiest hiervoor zelf het moment en de manier waarop. Tegelijk hebben we met onze Financiële Zorgcoach extra oog voor onze oudere en minder mobiele klanten die op locatie behoefte hebben aan extra ondersteuning bij hun bankzaken.’

Klanten laten duidelijk zien dat Internet Bankieren en Mobiel Bankieren inmiddels ondubbelzinnig de voorkeur genieten voor contact met de bank. Zo wordt de Mobiel Bankieren app al ruim 70 miljoen keer per maand gebruikt, bijvoorbeeld om geld over te maken, de daglimiet aan te passen of creditcardgegevens in te zien. Ook het aantal adviezen dat klanten krijgen via Beeldbankieren neemt snel toe en krijgt een hoge waarderingsscore van klanten. Het bezoek aan kantoren loopt daarentegen de laatste jaren steeds sneller terug. De helft van de klanten komt niet meer en de andere helft komt gemiddeld nog maar één keer per jaar op een kantoor.

De medewerkers van het kantoor Badhoevedorp zullen voortaan werken in een van de ABN AMRO kantoren in de buurt. De huur van het pand wordt opgezegd.